দুৰ্গাপূজা



দুৰ্গাপূজা  হিন্দু সকলৰ এটা ডাঙৰ উৎসৱ  ।  দুৰ্গাপূজাক   যদিও বঙালী হিন্দুসকলৰহে প্ৰধান উৎসৱ বুলি কোৱা হয়, কিন্তু অসমীয়া হিন্দুৰ মাজতো ইয়াৰ আনন্দোৎসৱ কম নহয় ।  অসমীয়া হিন্দুৰ মাজতো এই উৎসৱ প্ৰায় সকলো ঠাইতে হয়।
        বছৰৰ ছয় ঋতুৰ ভিতৰত যি দুটা অতি উৎকৃষ্ট ঋতু সেই দুয়োটি ঋতুত এই দুৰ্গাপূজা কৰা হয়  ।শৰৎকালত (আহিন-কাতি মাহ)  যি দুৰ্গাপূজা  কৰা হয় তাক শাৰদীয় দুৰ্গাপূজা  কোৱা হয়  আৰু বছন্তকালত (চত- বহাগ মাহত ) যি দুৰ্গাপূজা কৰা হয় তাক বাসন্তীপূজা কোৱা হয়  । আমাৰ ইয়াত শাৰদীয় দুৰ্গাপূজাৰ  প্ৰচলনেই বেছি  ; বাসন্তী পূজা কম ঠাইতহে কৰে  ।  কিন্তু  বাসন্তী পূজা বেছি আগৰেপৰা চলি আহিছে ।   শ্ৰিৰামচন্দ্ৰই ৰাবণ নিধন কৰিবলৈ  এই  দুৰ্গাদেৱীৰ পূজা কৰিছিল ,  তাৰপিছত ৰাৱণে  শাৰদীয়  দুৰ্গাপূজা   কৰিছিল ৰামক হেৰুওৱাৰ কাৰণে  ।
কিন্তু মূল বাল্মিকী ৰামায়নত এই কথা লিখা নাই  ।  গতিকে এই কথা কিমাখিনি সত্য জনা নাযায়  ।  আহিন মাহৰ কৃষ্ণপক্ষক প্ৰেতপক্ষ বোলা হয়  । তাৰ পাছৰ শুক্লপক্ষটোক দেৱীপক্ষ বোলা হয় ।  কেতিয়াবা ই কাতি মাহত পৰেগৈ । এই দেৱীপক্ষত শাৰদীয় দুৰ্গাপূজা   অনুষ্ঠিত হয়  ।  কোনো ঠাইত শুক্লা প্ৰতিপদৰ দিনৰেপৰা পূজা আৰম্ভ কৰে ।  কিন্তু আমাৰ ইয়াত শুক্লা ষষ্ঠীৰ দিনাখনহে‌ বিল্ববোধন কৰি সপ্তমী, অষ্টমী আৰু নৱমী  এই তিনি দিন ঘাই পূজা কৰি দশমীৰ দিনা দেৱীক বিৰ্সজন দিয়ে  ।  গতিকে মুঠতে পূজা পাঁচ দিন বুলি ধৰা হয়  ।


Durga Puja দুৰ্গাপূজা Assamese Language



দুৰ্গাপূজা  নানা শক্তিৰ উপাসনা ।  দশোদিশৰ অমংগল নাশ কৰিবৰ কাৰণে দশভূজা দুৰ্গাদেৱীৰ মহাশক্তি প্ৰতীক স্বৰূপ  ।  তেওঁৰ সোঁফালে ধনাধিষ্ঠাত্ৰী ভাজ্ঞাৰূপিনী লখিদেৱী আৰু সৰ্বসিদ্ধিদাতা গণেশ, বাওঁফালে  বিদ্যাৰ অধিষ্ঠাত্ৰী কল্যাণময়ী শুভ্ৰবসনা সৰস্বতী দেৱী আৰু বলৰূপী কাৰ্তিকেয়  ।  এই কাৰ্তিকেয় দেৱতাসকলৰ সেনাপতি বোলা হয়  ।  এওঁৰ জন্ম‌ও এক অপূৰ্ব ৰহস্যময় ।  দুৰ্গাদেৱীৰ এখন ভৰিয়ে তেওঁৰ বলশালী বাহন সিংহক দমন কৰি ৰাখি, আনখনৰে মহা অসুৰ মহিষাসুৰক দমন কৰি নিধন কৰিবলৈ মহাস্ত্ৰ ত্ৰিশূল বুকুত বহুৱাই জগতৰপৰা আসুৰীয় শক্তি বিলোপ কৰিছে  ।  ইমানবোৰ শক্তিৰ উপাসনা একে ঠাইতে কৰি হিন্দুসকলে নিজকে ধন্য মানে আৰু পৰম আনন্দ লাভ কৰে  ।
শুক্লা ষষ্ঠীৰ দিনা গধূলি বেলগছৰ তলত পূজাৰীয়ে দেৱীৰ বোধন কাৰ্য সমাধা কৰি আৱাহন-অধিবাস আদি কৰে  ।  তাৰ পাছত ৭ মী, ৮ মী আৰু ৯ মী তিথিত পূজাৰ আৱশ্যকীয় নানাবিধ বস্তুৰে দেৱীৰ পূজা - হোম আদি কৰে আৰু ১০ মী তিথিত দেৱীক বিৰ্সজন দিয়ে  ।  ইয়াকে বিজয়া দশমী বোলে ।  ৮ মীৰ সেষভাগ আৰু ৯ মীৰ আদিভাগতে 'সন্ধিপূজা' নামৰে এক বিশেষ পূজা সম্পন্ন কৰে  ।  কোনো ঠাইত ম'হ ছাগলী আদি বলি দিয়ে  ।  কিন্তু আজিকালি প্ৰায় ঠাইতে জীৱ বলিহীন পূজা কৰা হয়  ।
পূজাৰ কেইদিন পূজা হোৱা ঠাইত মেলা হয়  ।  দোকান পোহৰ বহে আৰু মানুহে আৱশ্যকীয় বস্তু কিনা বেচা কৰে  ।  দিন ৰতিয়ে ওজাপালি, ঢুলীয়া, ভাওনা, যাত্ৰাপাৰ্টী, থিয়েতাৰ আদি নানা আমোদ প্ৰমোদ হৈ থাকে  ।  মুঠৰ ওপৰত এইকেইদিন অতি আনন্দেৰে কটায়  ।  দুৰৈৰপৰা পূজা মণ্ডপত চলি থকা শঙ্খ, ঘণ্টা, ডবা, কাঁহ প্ৰভৃতিৰ ধ্বনি, ধূপ ধুনা আৰু হোমৰ গোন্ধে মানুহৰ মনলৈ এক স্বৰ্গীয় প্ৰৱিত্ৰতা আনে  ।
বিজয়াৰ দিনাখন দেবিমূৰ্তি পানীত বিৰ্সজন দি অহাৰ পিছত মানুহৰ মনলৈ নিৰানন্দ আহে  ।  দেৱী প্ৰতিমা বিৰ্সজন দিয়াৰ লগে লগে মানুহৰ হিংসা, দ্বেষ, কপটতা প্ৰভৃতি আবৰ্জনাবোৰ দলিয়াই পেলাই সকলোৱে ভ্ৰাতৃত্বৰ ভাবেৰে নিজৰে ঘৰলৈ ঘূৰি আহে ।  এই জাতীয় উৎসৱ বিলাকে সামাজিক, নৈতিক, আধ্যাত্মিক সকলো প্ৰকাৰে মানুহক উন্নত কৰে  ।